بهترین سیستم های سرمایشی و کم مصرف در سال 2020 مجله آریاهوشمند-اخگرتابش

بهترین سیستم های سرمایشی و کم مصرف در سال 2020 مجله آریاهوشمند-اخگرتابش

دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساختن دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه ی کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده akhgartabesh می‌شد. از دیگر مزایای اسپلیت‌ها باید گفت که به صورت سریع هوا را خنک و یکنواخت می‌کند. دکتر جان گری در سال 1851 شروع به ساخت دستگاه برودتی کرد که در سال 1880 به نتیجه رسید و بیشتر در زمینه کارهایی مثل منجد شدن گوشت و تهویه یخ استفاده می‌شد. در این سیستم ها ویژگی ها و مزایای مرکزی و تک واحدی با هم ادغام می شوند.

  • مبرد از شیر انبساط با درجه حرارت پایین عبور می کند و سپس وارد لوله های کویل اواپراتور می شود و سبب خنک شدن هوای عبوری می شود.
  • از نظر قیمت اولیه و دیگر مزایا ، دستگاه مینی چیلر بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان هایی است که در آنها هدف ، سرمایش و گرمایش هر واحد به صورت مستقل و جدای از سایر واحدها است.
  • سپس هوای گرم داخل، توسط یونیت داخلی جذب و با لوله های ضخیم تر به فضای بیرون برگردانده می شود.
  • کولرهای گازی اینورتر در دسته کولر گازی های اسپلیت قرار داده می‌شوند، اما تفاوتی نیز با آن‌ها دارند.

منظور از مرکزی این است که تجهیزات مولد گرما و سرما در مکانی بیرون از فضای تهویه شونده (مانند موتورخانه یا بر روی بام) نصب می شوند. فن کویل‌های زمینی دارای 200 تا 1000 فوت مکعب در دقیقه ظریفت داشته و هوا در این نوع فن کویل‌ها به شکل بالا زن یا روبرو زن انتشار پیدا می‌کند. فن کویل‌های کانالی یا داکت فن کویل ظرفیتی معادل 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه دارند و به سه شکل مختلف توکار، روکار و روکار دیواری ایستاده قابل نصب می‌باشند. چیلرهای تک اثره دارای سه دسته بوده که نحوه کار هر سه گروه شبیه به هم است و دارای حداقل یک مولد حرارتی بوده و ضریب عملکرد این نوع چیلر ها بین 6.0 الی 8.0 می‌باشد.

دسته اول چیلر تک اثره با تغذیه بخار بوده و دسته دوم با تغذیه آب داغ که باید دمای این آب بالای 100 درجه سانتی گراد باشد و دسته سوم چیلرهای تک اثره با تغذیه آب گرم می‌باشند که دمای آب در این دسته زیر 100 درجه سانتی گراد است. هزینه راه اندازی اولیه و هزینه های جاری کمتر نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع. در این سیستم ها یونیت داخلی به صورت مرکزی در سقف نصب می شود و یونیت های خارجی فضای مفید ساختمان را اشغال نمی کند.

سرویسکاری که برای ما فرستادین کارش خوب بود اخلاقشم خوب بود یه مقدار کمی تاخیر داشت ولی نسبت به سرویسکارهای دیگه خیلی خوب بود. تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند. باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تعمیر تاسیسات برقی ساختمان

جهت تهویه مطبوع محیط ها و ساختمان های مختلف و به منظور تنظیم و کنترل دما، کیفیت و رطوبت هوا از هواساز استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، این دستگاه قادر به تأمین هوای مورد نیاز برای محیط های مختلف از لحاظ درجه حرارت، رطوبت و کیفیت مطلوب خواهد بود. درون سیستم‌های مرکزی، دو سیستم و یا تجهیزاتی به عنوان یک جزء مستقل برای تولید گرما و یک جزء هم برای خنک کردن وجود دارد. رون سیستم‌های گرمایشی و یا سرمایشی منابعی همچون پمپ‌های حرارتی،پانل‌های گرمایش و سرمایش وجود دارد. چیلر در واقع قادر است که گرمای گرفته شده از سیالی مثل آب را یا به بیرون از محیط انتقال دهد، یا دوباره آن را در بخش‌های مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع به کار گیرد. فن کویل وسیله‌ای برای گرمایش یا سرمایش در محیط‌های مختلف است که با گردش هوا بر روی آب سرد یا گرم هوای اتاق را سردتر یا گرم‌تر می‌کند.

آن‌چه راجع به سیستم‌های سرمایشی در این مطلب می خوانیم:

این سیستم ، گرما را از طریق تشعشع و جا به جایی به محیط منتقل می کند. آب گرم تولید شده در دیگ های موتورخانه وارد آن شده و به کمک پره های رادیاتور گرمای آب داخل رادیاتور به محیط منتقل می شود. یک نمونه از بهترین سیستم سرمایشی ساختمان، می توان کولر آبی ها را معرفی نمود. این دستگاه در واقع وسیله ای است که از طریق تبخیر آب هوا را خنک نگه داشته و آب توسط الکتروپمپ به بالای پوشال انتقال داده می شود تا آن را مرطوب نگه دارد. بدین طریق نسبت زیادی از گرما به وسیله تبخیر آب جذب میشود و این امر به خنک نگه داشتن هوای داخل کولر منجر می شود. هوای خنک ایجاد شده از طریق کانال های کولر تعبیه شده وارد محیط مورد نظر میگردد.

در داکت اسپلیت‌ها یونیت داخلی گرمای محیط را دریافت و با استفاده از کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط به هوای خنک تبدیل می‌کند تا توسط فن‌ها به محیط انتقال داده شود. سیستم های این ورتر از کم مصرف ترین سیستم های سرمایشی هستند که بخاطر داشتن ترموستات جریان برق را کنترل می کند و به محض اینکه دمای محیط به دمایی که می خواهیم رسید خاموش می شود و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود . اما در شهرهای گرمسیر کولر آبی توانایی خنک کردن محیط کامل خانه را ندارد و ممکن است از چندین کولر آبی یا سیستم سرمایشی دیگری برای خنک نگه داشتن خانه استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به عدم نیاز به وجود متعلقاتی چون موتورخانه، دیگ بخار یا دیگ آبگرم، برج خنک کن، پست برق سه فاز و سایر تجهیزات موتورخانه‌ای و تاسیسات لوله کشی آب اشاره کرد.

تعمیر سیستم های سرمایشی یک کار کاملا تخصصی است و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. بنابراین اگر تخصص و دانش این کار را ندارید بهتر است از دستکاری سیستم خودداری کرده و در اسرع وقت با کارشناسان نصب و تعمیر سیستم های سرمایشی تماس بگیرید. کارشناسان پس از حضور در محل سیستم شما را بررسی کرده، مراحل عیب یابی دستگاه را انجام داده و ایرادات تشخیص داده شده در آن را رفع می‌کنند. ایرادات پیش امده در کولر می‌توانند دلایل متعددی داشته باشند که قطعی کردن هر یک از این ایرادات صرفا پس از عیب یابی و بررسی دستگاه امکان پذیر است. نصب سیستم های سرمایشی به دلایل زیادی ممکن است مورد نیاز واقع شود.

در درجه سوم نیز جلوگیری از ورود هوای آلوده از بیرون به داخل ساختمان یا سوله صنعتی و نیز جلوگیری از انتشار آلاینده ها به بیرون است. عدم نیاز به وجود متعلقاتی چون موتورخانه، دیگ بخار یا دیگ آبگرم، برج خنک کن، پست برق سه فاز و سایر تجهیزات موتورخانه ای و تاسیسات لوله کشی آب که باعث کاهش قابل توجه سایز و اجزای سیستم تهویه ساختمان می شود. GHP در واقع نوعی سیستم VRF است و به منظور تأمین سرمایش و گرمایش مورد نیاز در فضای مشخصی، از سیکل تبرید تراکمی بخار (به شکل هیت پمپ) استفاده می کند. مشخصه بارز در سیستم GHP این است که در آن از یک موتور احتراقی گازسوز جهت تأمین کار مصرفی سیکل تبرید استفاده شده است. منبع تولید قدرت دستگاه GHP یک موتور احتراق داخلی گازسوز (گاز شهری) است.

سیستم‌های سرمایشی بر اساس نوع و مدل قیمت گذاری می‌شوند جهت اطلاع و مشاوره درمورد سرویس و نگهداری و قیمت سیستم‌های سرمایشی می‌توانید با ما تماس بگیرید. اگر در سیستم‌های سرمایشی اختلالی به وجود آید باید به چند نکته توجه شود که یکی از آن‌ها انتقال هوا است باید توجه شود که اختلال در انتقال آن به وجود نیامده باشد. سیستم‌های سرمایشی جدید با استفاده از موتور‌های با سرعت زیاد و قطعات جدید باعث ایجاد کنترل دما و یکنواخت کردن دما در محیط می‌شوند و همین امور باعث ایجاد آسایش در محیط می‌شود.