آموزش قدم به قدم نصب دوربین مداربسته

بیسیم یا سیمدار: دوربینهای بیسیم برای نصب بدون سوراخ کردن یا کابل کشی در خانه آسان هستند، اما کیفیت تصاویر میتواند با دور شدن از گیرنده کمتر از حد معمول شود. بعضی سیستمهای دوربین مدار بسته بصورت پکیجهای بیسیم ارائه شده که نصب دوربین مدار بسته را برای مکانهای کوچک آسان میکند. از جمله در کارخانه هایی که بخار صد در صدی وجود دارد و یا معادنی که نور کافی وجود ندارد دوربین های مدار بسته ای ویژه ای هستند که می توانند در مه صد در صد، بخار زیاد و تاریکی، تصاویر بسیار واضحی را ارائه کنند. در صورت نصب دوربین های تحت شبکه از بایستی از کابل های 6Cat،Cat5، Cat5e برای اتصال به NVR استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که حتی در منزل خود از نصب انواع دوربین مداربسته مخفی دوری کنید تا دچار مشکل و یا پیگرد قانونی نشوید.

کارکنان این بخشهای دولتی و خصوصی شهری نیز بر این باورند که، محیط کار آنها بهبودیافته و خسارت ناشی از خرابکاری تا 45 درصد کاهش یافته است. اما با این وجود در مراکز خرید مناطق ثروتمند احتمال سرقت ماشینها نیز وجود دارد. همچنین با نصب تعداد کمتر دوربین در هزینه نهایی نیز صرفهجویی خواهید کرد. مشکل دزدی و سرقت یکی از دغدغههای اساسی ساکنان آپارتمانها آنها در تهران می باشد بنابراین در صورتی که شما در منزل و آپارتمان خود سیستم نظارتی را نصب کنید می توانید تا میزان ۳۰ درصد از وقوع جرم و دزدی جلوگیری کند (بنا به گزارش پلیس زمانی که دزد ها از وجود دوربین باخبر می شوند احتمال ارتکاب سرقت آنها کاهش پیدا می کند)،در صورتی که حتی سرقتی صورت بگیرد شما می توانید با داشتن یک دوربین مدار بسته با کیفیت چهره سارق و یا حتی شماره پلاک خودرو و یا موتور آنها را نیز داشته باشید.

این یک عیب برای دوربینهای معمولی در سطح شهر هست، که در ابتدا از چشم خریداران پنهان هست. از نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته در معرض مستقیم منبع نور خودداری کنید. برای وصل به منبع تغذیه یا برق، میتوانید یک منبع تغذیه واحد برای سیمها ایجاد کنید. شما میتوانید با استفاده از کابلهای BNC دوربین مداربسته خود را به ضبط کننده وصل کنید. یک قابلیت ویژه مهم دوربینهای مداربسته کنترل بر ترافیک، برای راهآهنها و اتوبوسهای بینشهری هست، که امکان ردیابی خطرات احتمالی را آسانتر کرده و جلوی جرائم بسیاری را در فضاهای بسته و با جمعیت زیاد را میگیرد. به نظر میرسد که مشکلترین قسمت در نصب انواع دوربین مدار بسته، بخش سیمکشی است. با شرکت در این دوره صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته از نصب، سیم کشی، داکت کشی، تنظیمات، انتقال تصاویر و هر آنچه برای نصب یک دوربین نیاز است را یاد می گیرد و در پایان دوره نصب دوربین مداربسته می توانید انواع دوربین را برای ساختمان های گوناگون نصب و راه اندازی کنید.

اما هیچ نگران نباشید! اما آیا انواع دوربین مدار بسته حرارتی ، میتوانند تمام خصوصیات دوربینهای تصویری معمولی را پوشش دهند؟ شاید در دهههای قبل استفاده از این وسایل برای سطح شهر زیاد مرسوم نبوده، اما در حال حاضر با توجه این حجم جمعیت بسیار مورد نیاز هست. در برخی مواقع، کارفرماها بخاطر نصب دوربین مدار بسته به طور مخفی و اطلاع ندادن به کارمندانشان حریم خصوصی آن­ها را نقض می­کنند که این مساله می­تواند منجر به شکایت کارکنان شود. با این وجود مدیران و صاحبان منازل به دنبال آرامش خاطری هستند که بتوانند امنیت کامل را برای دارایی ها و خانواده و حتی کارکنان خود به وجود بیاورند، که به طور حتم نصب دوربین مداربسته این امکان را به آنها خواهد داد تا با خیال راحت تر منزل و محل کار خود را ترک کنند. همچنین واحد های صنعتی علاوه بر نظارت های عمومی که یک مدیر بر رفتار کارکنان خود به صورت حضوری دارد، می تواند با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد دوربین های مداربسته برای قسمت هایی که یک انسان قادر به دیدن و نظارت نیست بهره ببرد.

باید بدانید که فرآیند طراحی و اجرای انواع دوربین مدار بسته با توجه به مدل مختلف دوربینها و سیستم ضبط تصویری که دارند، متفاوت است. قبل از آن که بخواهیم به معرفی برند های فعال در حوزه دزدگیر اماکن بپردازیم، بهتر است ابتدا با انواع دزدگیر اماکن و کاربردهای آن ها آشنا شویم. شرکتهای حرفهای دوربین مدار بسته قادر خواهند بود تکنسینهایی را برای مشاوره در مورد مناسبترین راهاندازی دوربینها ارائه دهند. همه شرکتهای تولیدکننده سیستمهای امنیتی برای دستگاه DVR کاتالوگی در کنار محصولات خود جهت آشنایی و تنظیمات دستگاه قرار میدهند. شبکه حملونقل شهری در مواجهه با مجموعهای منحصربهفرد از تهدیدات امنیتی از خرابکاری گرفته تا تروریسم، به ترکیبی منحصربهفرد از راه حلهای امنیتی برای کمک به محافظت از مسافران و کارکنان در حین حرکت در شهر نیاز دارد.

در حالی که برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP نیازی به انجام این کار نیست. لطفا این مقاله را تا انتها دنبال کنید، قرار است یک بار برای همیشه آموزش نصب دوربین مداربسته را فرابگیرید تا در آینده هیچ ابهامی درباره روش انجام این کار نداشته باشید. استفاده از دوربینهای ثابت تنها محدود به شبکه ترافیک شهری نیست، بلکه به دوربینهای مدار بسته قابل نصب در وسایل سواری عمومی نیز وارد میشود. اغلب افراد نیز ترجیح می­دهند دوربینی تهیه کنند که بتواند برایشان کارساز باشد و زمانی که به فیلم­های آن نیاز شد با فیلم­های بی کیفیت مواجه نشوند و به کل کارایی دوربین تهیه شده زیر سوال نرود. • دزدگیرهای فقط آلارم دهنده یک صدای آژیر ایجاد می کنند، اما با هیچ جا و هیچ کسی (مثلاً با پلیس یا شما) تماس برقرار نمی کنند.

مهمترین نکاتی که باید در خرید دزدگیر موردتوجه قرار بگیرند در طول مطلب شرح داده شد. چه نکاتی در تعیین مکان نصب انواع دوربین مدار بسته باید توجه و رعایت کنیم؟ دوربینها را در نزدیکترین مکان به پریز برق نصب کنید. با توجه به اندازه مکان مورد نظر و نقاط حایز اهمیت باید نوع دوربین مدار بسته را تعیین کنید. از کجا باید متوجه شد که در یک محل سامانه مها نصب است؟ زیرا کیفیت تصاویر در این دوربینها بالا بوده، کاربرد و ظرفیت آنها نیز در گسترهی بالایی قرار دارد. به عنوان مثال: در دستگاه ضبط تصویر فرضی با نام X، میتوان 2 عدد هارد HDD نصب کرد که ظرفیت هر کدام از هاردها میتواند تا نهایت 2 ترابایت باشد. کارشناس پروژه موظف است تحت عنوان مشاوره نصب دوربین مداربسته به متقاضی در انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب اطاعات لازم را ارائه کند. در اینجا میتوانید تمام تصاویر ضبط شده توسط دوربینها را مشاهده کنید.

دوربین مداربسته

برای مثال اگر درب ماشین باز شود روی صفحه ریموت تصویر یک ماشین با درب باز شده نشان داده می شود و یا زمانی که فردی به ماشین ضربه وارد می کند روی صفحه مانیتور تصویر یک چکش نمایان می گردد پس می توان گفت که مهم ترین ویژگی دزدگیرهای تصویری این است که صاحب وسیله علاوه بر دریافت هشدار می تواند روی صفحه نمایشگر تصویر اتفاقاتی که می افتد را نیز مشاهده کند. در سطح تاکتیکی، سیستمهای دوربین مداربسته با وضوحبالا، میتوانند به اپراتورها اجازه دهند تا بهشدت روی جمعیت زوم کنند، جزئیات بیشتری در مورد یک حادثه خاص در حین پیشرفت جستجو کنند، تا بتوان از منابع اضافی استفاده کرد و در صورت لزوم، افراد پرخطر احتمالی را شناسایی و با آنها برخورد کرد. توجه: توصیههای متخصصان در تنظیم اولویتبندیهای شما میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد. باید دانست که شما صرفا با به کارگیری دوربینهای مداربسته، خیالتان از وضعیت ایمنی خانه خود آسوده نمیشود، و آن چیزی که به اندازه خود دوربینها مهم است، روش نصب و کارگذاری آنهاست که باید با مهندسی دقیقی صورت گیرد.

در محیطهایی که افراد غریبه همواره در رفت و آمد هستند و احتمال وقوع هر گونه اتفاقی وجود دارد، وجود دوربین مداربسته و تحت کنترل بودن شرایط، حس امنیت را به کارمندان القا میکند. با این حال، مزایای تصویربرداری حرارتی میتواند آگاهی و اطلاعات مهمی را افزایش دهد، که در غیر این صورت ممکن است از دست برود. تشخیص؛ نظارت بر ساختمانها برای اهداف بهداشتی و ایمنی؛ شمارش افراد با تشخیص خودکار حوادث و اتفاقات غیر عمد. علیرغم پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه نرمافزارهای تشخیص یکپارچه، شرایط محیطی نامطلوب میتواند برای اپراتورهای ترافیکی در تشخیص، تجزیهوتحلیل و مدیریت حوادث ترافیکی چالشی ایجاد کند. به این شکل که سنسور ها با تشخیص شرایط خطر، آژیر را به صدا در می آورند. شما با استفاده از این سیستم، هر لحظه که بخواهید میتوانید به طور آنلاین از شرایط ایمنی خانه خود با خبر شوید و تفاوتی ندارد که داخل خانه باشید و یا خارج از آن و یا حتی در مسافرت، در هر کجا میتوانید امنیت خانه خود را در چشم برهم زدنی چک کنید.

اهمین نصب دوربین مداربسته

پس از آنکه تمام نیازها و اهداف خود را در لیستی نوشتید، باید آنها را اولویتبندی کنید تا بر اساس آن، به طراحی مسیر نصب دوربین و سیمکشیها بپردازید. بهطور کلی، برای اینکه دوربینهای فیلمبرداری معمولی به خوبی کار کنند، نور باید همه مناطق مشاهده را روشن کند. یکی از بهترین روشها برای اینکه بتوانیم از این حجم جمعیت و بررسی جرائم در سطح شهر باخبر باشیم و بتوانیم در زمان سریع واکنش صحیح را انجام دهیم، استفاده از دوربینهای مداربسته هست. در چند سال اخیر، نصب دوربین مداربسته به محبوبیت بسیار چشمگیری در میان کاربران رسیده است و و در حال حاضر نیز در اغلب اماکن از جمله : محیط ها و معابر عمومی، خیابان ها، بزرگراه ها، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، مراکز درمانی و بیمارستان ها، پارکینگ ها، منازل و … همچنین مدارهای دزدگیر شامل مدار فرستنده-گیرنده، مدار شارژ باتری اضطراری و مدار آژیر می باشد و در نهایت دزدگیرها ممکن است مجهز به تلفن کننده خودکار در هنگام تحریک نیز باشند.

بنابراین بهترین دوربینهای مدار بسته را در اتاق فرزندان خود نصب کنید و همیشه مراقب آنها باشید. در نظر داشته باشید که شما تجهیزات مدار بسته را به قصد حفاظت از اموال و افراد مورد نظرتان نصب می کنید و تصاویری که قرار است ضبط شود بسیار ارزشمند هستند و نباید به راحتی برای اشخاص متفرقه به منظور سرقت، دستکاری و یا پاک کردن آنها، قابل دسترسی باشند. با دوربین مداربسته، اپراتورهای حملونقل و پلیس میتوانند بهترین آگاهی موقعیتی ممکن را به دست آورند، بهطوری که کسانی که در اتاق کنترل، خودروی فرماندهی یا روی زمین هستند، میتوانند تصویر بزرگتر از آنچه در سراسر شبکه اتفاق میافتد را در هر زمان ببینند. همچنین دوربین های مدار بسته می توانند با قابلیت هایی مثل تشخیص چهره و پلاک خوانی در پیدا کردن مجرمین و یا افراد نقض کننده قوانین در دستگیری و جریمه کردن آن ها به پلیس کمک کنند. همچنین در هنگام نقشه کشی باید به اصول اولیه که در بالاتر گفتیم دقت کنید و آنها را رعایت کنید.

باید نقشهتان جوری طراحی شود، که کوتاهترین فاصله را تا DVR و منبع تغدیه داشته باشد. اما با ایجاد مجتمع های بزرگ و همچنین با تعداد واحد بیشتر کنترل یک مجتمع کار آسانی نمی باشد و بدون نیاز به دوربین مداربسته نمی توان تمام قسمت های یک مجموعه را به طور هم زمان از لحاظ امنیتی و نظارتی مورد بررسی قرار داد، که با وجود دوربین های مداربسته در پارکینگ ها، لابی، آسانسور و فضاهای تفریحی و عمومی یک مجتمع، به راحتی می توان محیط ها را تحت کنترل دوربین های مداربسته در آورد و با خاطری آسوده به زندگی روزانه خود پرداخت. امروزه نصب دوربین های مدار بسته در مهد کودک بسیار مفید واقع شده و علاوه بر جلب اعتماد بیشتر والدین می تواند از هرگونه حادثه ناگوار قبل از وقوع پیشگیری کند.

با این حساب نصب دوربین مداربسته را خودمان انجام دهیم یا به متخصصان بسپاریم؟ نتایج تشخیص آن قابلاعتماد و هشدارهای درست، به میزان قابلتوجهی را بهترین شرکت نصب دزدگیر اماکن افزایش میدهد. در حالی که یک دوربین تصویری آگاهی عمومی را فراهم میکند، یک دوربین مدار بسته حرارتی به اپراتورهای ترافیک کمک میکند تا کارایی را افزایش دهند و در نهایت زندگی خیلی از افراد را نجات دهند. در ادامه شما را راهنمایی میکنیم که چگونه یک سیستم دوربین مداربسته نصب میگردد. امروز قصد داریم در مورد اهمیت دوربین مداربسته در سطح شهر، و نیاز آنها برای ادارات دولتی از جمله راهنمایی و رانندگی صحبت کنیم.

خیلیها دزدگیر را در ویلا یا محلی غیر از محل سکونت خود نصب میکنند. بدیهی است نصب دوربین در تمامی نقاط خانه، امری غیرضروری و در عین حال غیر اقتصادی است. در محیطهای صنعتی: سالنهای تولید، انبارها، دفاتر کار، اتاق تاسیسات، برق، موتورخانه، آتشنشانی، راهپلهها و راهروهای خروج اضطراری،کوچه یا خیابانی که محل مورد نظر قرار دارد، باید نصبها انجام گیرد ولی در کل بهترین مکانها نقاط کلیدی هستند که تکنسینهای ویپان به شما پیشنهاد میکنند.همچنین اگر نیاز به انتقال تصویر به موبایل دارید از مقاله روشهای انتقال تصویر دوربین مداربسته بروی موبایل غافل نشید. در دفاتر اداری: اتاقهای انتظار، لابی،اتاق کارکنان.

قطعا یکی از مهمترین مراحل در آموزش نصب دوربین مدار بسته انتخاب دوربین مناسب برای پروژه نصب دوربین می باشد. برای همین استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه با محاسبات مناسب برای چنین مواقعی توصیه می شود که در این صورت این نوع جابجایی ها را میتوان بسادگی انجام داد. در ادامه همراه ما باشید. لطفا تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید. با معرفی ما به دیگران از ما حمایت کنید. هر یک از کابلهای دوربین مدار بسته نیز از دو سیم با اتصالات مجزا تشکیل شده است.