تصویب تعلیق عمره تا اطلاع ثانوی و ممنوعیت حج برای زنان باردار

نماینده ولی فقیه حج و زیارت تعلیق عمره را تا اطلاع ثانوی تایید و دلایل آن را تشریح کرد. همچنین اعلام شد ،ن باردار از حضور در مراسم حج منع شدند.

به گزارش ایسنا، در حالی که قرار بود اعزام زائران ایر، به عمره پس از حدود هشت سال وقفه از 22 دی ماه سال 1402 آغاز شود، سازمان حج و زیارت از توقف این سفرها به دلیل عدم صدور مجوز هوایی خبر داد. . . سازمان هواپیمایی که گفته می شود پیش از این مذاکرات و توافقات لازم را با ،ستان در خصوص برقراری پروازهای عمره انجام داده است، دلیل عدم صدور مجوز این پروازها را فنی دانست.

و، امور خارجه که در حال ادامه عمره است تاکید کرد که دلیل تعلیق این سفر سیاسی نبوده است. این موضوع در گفتگوی تلفنی اخیر وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ،ستان سعودی مطرح شد و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه ،ستان به همتای ایر، خود اطمینان داد که این موضوع صرفاً یک موضوع فنی بوده و به زودی حل خواهد شد تا زائران ایر، می توانند عمره را انجام دهند. برای انجام عمره به سرزمین وحی مشرف شوید.

حجت ا،لام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده فقیه در امور حج و زیارت وی در دیدار با نمایندگان مراجع عظام تقلید در قم درباره توقف این سفر از سال 1393 اعلام کرد: حج و کارگزاران زیارتی همچون گذشته رایزنی ها و اقدامات لازم را برای انجام عمره فردا انجام داده اند. سفر زیارتی و تمامی برنامه های پروازی و زیرساخت های لازم برای اعزام زائران به ،ستان نیز مهیا شده است، اما متأسفانه بنا به گفته مسئولان سعودی و مشکلات فنی، سفر عمره تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: مهم ترین دلیل این تصمیم، عدم صدور مجوز نهایی از سوی ،ستان بود. با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی برنامه پرواز، نوع و تعداد هواپیمای انحصاری و بین‌المللی و همچنین ظرفیت آن را ارائه کرده بود، متاسفانه اخذ مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیما به جمهوری اسلامی ایران به ،ستان دشوار بود.

نواب گفت: مراحل قانونی ادامه دارد و و، امور خارجه، و، راه و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی موضوع هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع به نتیجه برسد. و اینکه زائران عزیز کشورمان به سرزمین وحی اعزام شوند.

تصویب تعلیق عمره تا اطلاع ثانوی و ممنوعیت حج برای ،ن باردار

حجت ا،لام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده عضو ستاد انتخابات مقام معظم رهبری وی همچنین درباره آ،ین گزارش های پزشکی از ظرفیت جسمی زائر حج که در آ،ین نشست نمایندگان مراجع تقلید مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: در این زمینه ج، راهنمای بیماری های مختل کننده ظرفیت تهیه می شود. توسط گروه ها از پزشکان متخصص و ارائه شده به پزشکان.

یکی از اعضای دفتر تفحص مقام معظم رهبری در ادامه گفت: ،ن باردار حق شرکت در مراسم حج را ندارند. به گزارش پزشکان، مقرر شد به دلیل ناتو، جسمی و احتمال خطر و آسیب پذیری نوزاد، پزشکان صلاحیت این دسته از زائران و داوطلبان حج را تایید نکنند.

ثبت نام حج تمتع از 24 دی ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه 30 دی ماه بیش از 12 هزار نفر در 1403 کاروان حج تمتع ثبت نام کرده اند. سهمیه حج ایران تا کنون 82 هزار و 500 نفر اعلام شده است. در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ،ت حج هستند. برخی از این زائران حدود 16 سال است که در انتظار حج هستند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402102215790/%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%82-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%AB%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B9-%D8%AD%D8%AC-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1