آماری برای مسافران سراسر جهان اعلام شده است
انتشار: خرداد 01، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

آماری برای مسافران سراسر جهان اعلام شده است



ورود گردشگران بین المللی در سه ماه اول سال 2024 به 97 درصد سطوح قبل از همه گیری رسید و بیش از 285 میلیون گردشگر بین المللی بین ژانویه تا مارس سفر ،د.

به گزارش ایسنا، و بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان جه، گردشگری سازمان ملل، سفرهای بین المللی گردشگران در سه ماهه نخست سال 2024 به 97 درصد سطوح قبل از همه گیری رسیده است و در مجموع بین ژانویه تا ژانویه بیش از 285 میلیون گردشگر بین المللی داشته اند. . در مارس 2024 سفر کرد، که حدود 20 درصد بیشتر از سه ماه اول سال 2023 است، که نشان می دهد صنعت در آستانه بهبودی کامل از اثرات منفی همه گیری کرونا است.

تا سال 2023، ورود گردشگران بین المللی به 89 درصد از سطح سال 2019 رسید، در حالی که درآمدهای صادراتی گردشگری به 97 درصد از سطح آن سال رسید و تولید ناخالص داخلی گردشگری مستقیم در همان سطح سال 2019 باقی ماند.

پیش بینی های بخش گردشگری سازمان ملل متحد برای سال 2024 حاکی از بهبود کامل گردشگری بین المللی با رشد بیش از 2 درصدی نسبت به سطح سال 2019 است.

  • خاورمیانه شاهد قوی ترین رشد نسبی بود که در سه ماهه اول سال 2024 به 36 درصد بالاتر از سطح قبل از همه گیری رسید که 4 درصد بیشتر از سه ماهه مشابه در سال 2023 است. سال گذشته، خاورمیانه به اولین منطقه در جهان تبدیل شد. رسیدن به نرخ مثبت 22 درصدی آمار قبل از همه گیری کرونا و غلبه کامل بر بحران کرونا.
  • اروپا، بزرگترین مقصد جهان، برای اولین بار در سه ماه اول سال 2024 از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت و در مقایسه با رقم مشابه در سال 2019 (پیش از همه گیری) به رشد مثبت 1 درصدی رسید. این منطقه در سه ماهه نخست امسال 120 میلیون گردشگر بین المللی را به ثبت رساند که با افزایش چشمگیر تقاضای منطقه همراه بود.
  • در سه ماهه اول سال 2024، آفریقا توانست 5 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2019 و 13 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2023 پذیرای گردشگران بین المللی باشد.
  • قاره آمریکا عملاً در سه ماه اول اعداد پیش از همه گیری را به دست آورد و تعداد ورودی ها به 99 درصد از سطح سال 2019 رسید.
  • گردشگری بین المللی در آسیا و اقیانوسیه (سازمان جه، جهانگردی ملل متحد ایران را در این دسته قرار داده است) بهبود سریعی را تجربه می کند. در حالی که پس از بهبودی 65 درصدی در سال 2023، تعداد ورودی ها به 82 درصد از سطوح قبل از همه گیری در سه ماهه اول سال 2024 رسید.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل گردشگری UNWTO گفت: احیای این بخش خبر بسیار خوبی برای اقتصاد ما و معیشت میلیون ها نفر است. با این حال، نیاز به اطمینان از سیاست های گردشگری من، و مدیریت مقصد، با هدف ارتقای پایداری و فراگیری، در عین پرداختن به عوامل خارجی و تأثیر این بخش بر منابع و جوامع وجود دارد.

بیشترین رشد

بر اساس آمار دقیق مناطق، آفریقای شمالی قوی ترین عملکرد را در سه ماه اول سال 2014 داشته است، با ورود بین المللی 23 درصد بیشتر از قبل از همه گیری. سپس آمریکای مرکزی (8 درصد مثبت)، کارائیب و اروپای غربی (هر دو 7 درصد مثبت) قرار دارند. اروپای ج،ی 1 درصد از سطح قبل از همه گیری فراتر رفته است، در حالی که آمریکای ج،ی عملاً به 98 درصد از سطوح قبل از همه گیری رسیده است، در حالی که تمام کشورهای ج، صحرای صحرای آفریقا 95 درصد بهبود یافته اند. .

بر اساس داده های موجود، چندین مقصد در سراسر جهان در سه ماهه اول 2024 به نتایج قوی دست یافتند، از جمله قطر (177٪ مثبت در مقایسه با سه ماهه اول 2019)، آلب، (121٪ مثبت) و ،ستان سعودی (98٪ مثبت). تانز،ا (53٪ مثبت)، کوراسائو (45٪ مثبت)، صربستان (43٪ مثبت)، ،ز و کای، (42٪ مثبت)، گواتمالا (41٪ مثبت)، و بلغارستان (38٪ مثبت).

عملکرد قوی گردشگری بین المللی را می توان در شاخص اعتماد گردشگری سازمان ملل نیز مشاهده کرد که برای دوره ژانویه تا آوریل به 130 امتیاز (در مقیاس 0 تا 200) رسید که بالاتر از انتظارات (122) است. این دوره. در اواسط ژانویه.

درآمد

انتظار می رود که درآمدهای گردشگری بین المللی در سال 2023 به 1.5 تریلیون دلار برسد که نشان دهنده بهبودی کامل از سطوح قبل از همه گیری است که پس از تعدیل تورم، به 97 درصد از اعداد سال 2019 خواهد رسید.

بر اساس منطقه، اروپا بیشترین درآمد را در سال 2023 خواهد داشت درآمدهای مقصد آن در مجموع به 660 میلیارد دلار رسید که به صورت واقعی 7 درصد از سطوح قبل از همه گیری را نشان می دهد، و درآمد در خاورمیانه 33 درصد نسبت به سطوح سال 2019 افزایش یافته است. از درآمدها منطقه آسیا-اقیانوسیه 78 درصد از درآمدهای خود را قبل از بحران به دست آورد که در مقایسه با بهبود 65 درصدی ورود سال گذشته، نتیجه قابل توجهی است.

انتظار می رود کل درآمدهای صادراتی گردشگری بین المللی، از جمله هزینه ها و ترافیک مسافر، در سال 2023 به 1.7 تریلیون دلار برسد که حدود 96 درصد از سطوح قبل از همه گیری در شرایط واقعی است. تولید ناخالص داخلی گردشگری مستقیم نیز به سطوح قبل از همه گیری بهبود یافته است و در سال 2023 به 3.3 تریلیون دلار رسیده است که معادل 3 درصد از تولید ناخالص داخلی جه، است.

چندین مقصد در سه ماه اول سال 2024 نسبت به سطوح سال 2019 بر اساس داده های موجود به درآمد قابل توجهی دست یافتند، از جمله صربستان (+127%)، ،یه (+82%)، پا،تان (+72%)، تانز،ا (+62%). . پرتغال (+61%)، روم، (+57%)، ژاپن (+53%)، مغولستان (+50%)، موریس (+46%) و مراکش (+44%).

امیدواریم در سال 2024 بهبودی کامل حاصل شود

انتظار می رود گردشگری بین المللی در سال 2024 به طور کامل بهبود یابد، که با حمایت از تقاضای قوی، افزایش ارتباطات هوایی و بهبود مستمر سفر از چین و سایر بازارهای کلیدی آسیایی همراه است.

آ،ین شاخص اعتماد گردشگری سازمان ملل متحد چشم اندازهای مثبتی را برای فصل تابستان آینده نشان می دهد، با امتیاز 130 برای ماه می تا آگوست 2024 (در مقیاس 0 تا 200)، که نشان دهنده احساسات خوش بینانه تر از اوایل امسال است. حدود 62 درصد از کارشناسان گردشگری که توسط Confidence مورد بررسی قرار گرفتند، انتظارات بهتر (53 درصد) یا بسیار بهتر (9 درصد) را برای دوره چهار ماهه فصل تابستان نیمکره شمالی نشان دادند، در حالی که 31 درصد عملکرد مشابهی را برای سال 2017 و 2023 گزارش ،د.

هنوز چالش هایی وجود دارد

بر اساس گزارش شورای کارشناسان سازمان ملل متحد در زمینه گردشگری، شرایط نامن، اقتصادی و ژئوپلیتیکی همچنان چالش های مهمی را برای گردشگری بین المللی و سطح اعتماد ایجاد می کند.

آ،ین پیش بینی صندوق بین المللی پول برای اقتصاد جه، (آوریل 2024) به بهبود اقتصادی پایدار اما کند اشاره دارد. در همین حال، تورم مداوم، افزایش نرخ های بهره، بی ثباتی قیمت نفت و اختلال در تجارت همچنان به هزینه های حمل ونقل و اقامت بیشتر تبدیل می شود.

انتظار می رود که گردشگران هنگام سفر و سفر نزدیک به خانه در پاسخ به افزایش قیمت ها و چالش های اقتصادی عمومی، به دنبال ارزش برای پول باشند و ادامه دهند، در حالی که دماهای شدید و سایر رویدادهای آب و هوایی می توانند بر انتخاب مقصد تأثیر بگذارند. این موضوع به طور فزاینده ای توسط گروه کارشناسان گردشگری سازمان ملل متحد به ،وان نگر، برای این بخش مطرح می شود.

عدم اطمینان حاصل از توقف جنگ بین روسیه و اوکراین، درگیری بین رژیم صهیونیستی در غزه و سایر تنش های ژئوپلیتیکی فزاینده نیز خطرات منفی مهمی را برای گردشگری بین المللی ایجاد می کند.

از آنجایی که گردشگری بین المللی به بهبود و گسترش خود ادامه می دهد و باعث ایجاد رشد اقتصادی و فرصت های شغلی در سراسر جهان می شود، ،ت ها باید به تطبیق و بهبود مدیریت گردشگری در سطح ملی و محلی ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/


منبع: https://www.isna.ir/news/1403030100858/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF